woensdag 14 april 2010

Het gaat weer veeeeeeeel beter

Vanmorgen had ik alweer contact met Mies. Hij was nog wel slaperig (maar niet meer volledig onder narcose) en door de beademing kon hij niet praten maar hij kon ja en nee knikken, zijn duim omhoog steken en naar me lachen. Ik ging met een gerust gevoel naar mijn werk.

s Middags kwam ik terug en was Mies nog verder opgeknapt. Hij wilde niet dat ik weer wegging dus ik heb mijn middagafspraak afgezegd. Ondertussen zijn er heel wat slangen bij hem weggehaald: hij zit niet meer aan de beademing, krijgt alleen nog wat extra zuurstof via een slangetje in zijn neus. Hij kan dus weer praten!

Daarna ging de longdrain die het vocht wegzuigt eruit want daar had Mies erg veel last van. Het eruit halen deed ook erg veel pijn.

Net ging ook de maagsonde (voor vloeibare voeding) eruit.

Nu heeft hij nog 7 lijntjes met medicijnen, zijn zuurstofslang een longdrain voor het weghalen van lucht en zijn catheter voor urine.

Mies vindt het allemaal ongelovelijk zwaar maar hoe hij opknapt is weer spectaculair. Ik ben ontzettend opgelucht en hoop dat mijn kanjer weer snel op kan voor de volgende chemo.

Iedereen weer heel erg bedankt voor de lieve en warme steun, positieve gedachten en kaarsjes. Dit helpt ons echt ontzettend om deze moeilijke tijd door te komen. We gaan er weer voor!

12 opmerkingen:

  1. Wat een fijn bericht weer !!!!!!!
    Wij blijven jullie positieve krachten sturen !!
    Kan me voorstellen dat Mies je niet wil missen, geniet van elkaar, ik ken jullie ook niet anders dan dat jullie altijd samen zo sterk zijn !! Respect !

    Ilonka & Marnix

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed nieuws! Tubes horen ook niet in Mies, hij hoort er op te zitten, op weg te rijden en soms misschien naar te kijken (youtubes), maar dat is het wel zo'n beetje. Volhouden toppers!!!

    xxx Marie-Jose en Eric

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Even heb ik twee dagen niet de kans gehad om jullie blog te lezen en dan dit! Wat maken jullie samen mee en wat zijn jullie ongelofelijk sterk. Heel diep respect!!!

    Tom & Astrid xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel sneller goed bericht dan verwacht, GELUKKIG maar.
    blijf doorgaan, de aanhouder wint.
    Doe wel rustig aan met de chemo, ook de dikste en sterkste bomen waaien ooit om.
    Nog steeds veel sterkte en moed toegewenst.

    groetjes
    Oscar&Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gossienokke!!
    Zo zit ik nog met de Mies melige sms-jes over en weer te sturen over meneer Cancellara, zo ligt ie daar weer ineens keihard met zijn smoel op het asfalt!!
    Gelukkig ben je weer aan het opkalliefateren Mies! Wat ben je toch een enorm sterk mens.
    En Marleen; wat ben jij toch GEWELDIG!!!
    Petje af hoor, ik heb er geen woorden voor, die schieten alleen maar tekort.
    Sterkte verder en hou vol, dan moet het gewoon goed komen, dat kan niet anders!!!

    Groetjes Ries

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat fijn dat Mies uit narcose is en dat je weer met hem kan praten, wat een opluchting!

    Dikke knuffel
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat goed te lezen dat het weer beter gaat.
    Nu duimen we voor jullie dat het alleen maar de goede kant op gaat.
    Je krijgt wel veel te verduren, Marleen en kunnen ons best voorstellen dat Michel je graag dichtbij heeft want je bent echt een kanjer!! zoals Michel altijd altijd vertelde.
    Geniet maar lekker van elkaar, liefs uit Chile

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn om dit weer te lezen na het andere bericht. En wat een verschil, zo een enorme terugslag en dan weer gelukkig de goede kant op. Wat is Mies toch een enorme vechter en Marleen een topper van een steun. Goed ook deze blog en iedere dag weer keurig bijgewerkt zodat wij met jullie mee kunnen leven en veel positiefs kunnen zenden. Ga zo door toppers, weer verder de goede kant op en op voor een volgende chemo. Liefs,
    Angeliqe en Winfred XX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Mies en Marleen

    Gelukkig weer wat beter nieuws hou vol en blijf knokken we zullen voor je duimen

    Groetjes Gerard en Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Shit zeg, een paar dagen het blog niet volgen en dan weer zo'n dal doorgaan. Dat is minder. Gelukkig gaat het nu weer wat beter. Sterkte en hopelijk kan de volgende chemo er weer snel in.

    Beterschap,

    Robin van der Ha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoi Mies en Marleen,

    Gelukkig weer een beter bericht blijf zo door gaan!!!!!!!!!!

    gr. John en Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed nieuws!
    Hou vol hoor,
    warme groet, Rene

    BeantwoordenVerwijderen