dinsdag 2 februari 2010

Aften

Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest voor foto's van de longen en een echo van de buik. Dat laatste zag er goed uit. Minder vocht en de lymfomen zijn kleiner.

Michel zijn mond zit sinds gisteravond ineens vol met aften. Zo erg dat hij nauwelijks meer kan eten en drinken. Bij de buuf kamillethee geleend en nog snel een pijnstillende gel bij de apotheek van het ziekenhuis gehaald. Stoelgang stagneert waardoor Mies weer last van zijn buik krijgt. Getver, het houdt maar niet op.

6 opmerkingen:

  1. Bah, Bah, dat was niet de bedoeling we willen alleen maar vooruitgang zien op alle gebieden. Dat van de kleinere lymfomen klinkt mij als muziek in de oren, nu de darmen nog. Groetjes van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Mies, dat ken ik, krijg ik als ik (erge) stress heb.. echinaforce van Dr Vogel,homeopatisch,je moet de druppels hebben, op een wattestaafje en deppen.. brand ernstig maar helpt wel goed..bij mij dan. Hoop dat het jou ook helpt. En ijsjes eten!
    Denk aan jullie! xx Daan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve mensen,

    Blij te horen dat de lymfomen al kleiner zijn geworden. Echt vervelend van de aften, misschien een reactie van de chemo.. Hebben nog iemand gekend die na de eerste chemo hier enorm last van had..
    HOud de moed erin jongens ook al is het soms heel zwaar.
    Liefs
    Aisha & Sylvain

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een eindeloos geworstel is het toch. Heb je het ene overwonnen.....dient het andere zich aan. Het lijkt het Nederlandse weer wel.
    Kop op Mies!
    Liefs Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Michel,

    ademloos gelezen. Nog nooit zo blij geweest met iemand anders' ontlasting!
    We volgen je. Keep it up, bikkel!
    En wees blij met zo een geweldige vrouw.

    Veel sterkte,
    joep van Leersum en fam.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Michel en Marleen,

    Ik hoorde afgelopen weekend pas welke heftige periode jullie hebben doorgemaakt. Heb vanavond met stijgende verbazing gelezen hoe zwaar het is geweest, maar ook dat je gelukkig weer aan de beterende hand bent.
    Blijf zo doorgaan!

    En v.w.b. de aften kan ik wellicht een ook een tip geven (van mijn oma zalig) die bij mij in het verleden in ieder geval verbazingwekkend goed heeft gewerkt: een boterham met bosbessenjam en mijn aften waren verdwenen.

    Ik wens jou en Marleen veel sterkte en hoop met jullie op een heel spoedig en volledig herstel. Blijf jullie volgen!
    Groet, René Brughuis

    BeantwoordenVerwijderen