zaterdag 30 januari 2010

Vet mesten




Michel heeft een goede nacht gehad. Hij ligt wel hele verhalen te vertellen en droomt nog erg wild (bijwerking prednison). Vanochtend was hij om half 6 klaarwakker (ik nog lang niet) en toen is hij helemaal alleen opgestaan en naar beneden gegaan.

Ik ben hem behoorlijk aan het vetmesten. Normaal let ik altijd wel op het aantal calorieen. Maar dan om ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk in voedingsmiddelen zitten. Nu is het precies andersom. De vla met de meeste calorieen, slagroom, niks light en zonder suiker :)

Alle kaarten zijn weer opgehangen en Mies ligt er lekker bij. Hij leest een beetje en kijkt veel tv. Douchen is een hoogtepunt van de morgen. Hij zit dan minstens een uur op een plastic krukje te genieten van het warme water. Daarna is ie dan weer helemaal fris en fruitig!

8 opmerkingen:

  1. Fijn om te lezen dat alles zo goed gaat nu.
    ijs, slagroom, biefstuk en stroopwafels! MMM ;)
    Geniet ervan mies!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk elke dag aan jullie. Jullie zijn afzonderlijk van elkaar al zo krachtig, SAMEN komen jullie hier zeker doorheen.

    Dikke warme knuffel en zonnestralen uit Boxtel
    Suzanne
    Remco
    Emma
    Merel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Lieverds,Michel en Marleen,

    We hebben de laatste weken vaak aan jullie gedacht en veel over jullie gesproken....en veel positieve dingen jullie kant uitgestuurd.

    Onbewust waren onze gedachten veel bij jullie,steeds met de vraag kunnen we iets
    doen,al wisten we dat jullie samen zo sterk zijn en de hoogste bergen trotseren.

    We zijn gelukkig en blij dat Michel weer lekker kan genieten van "THUIS" en van zijn prinses.

    Geniet lekker van het eten Michel,Marleen is ook nog een keuken prinses, we wensen jullie een hele fijne avond en nacht .

    Veel Liefs uit Marokko,


    Aisha en Sylvain

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Michel en Marleen,

    Super om deze goede berichten te lezen. Gooi er maar een heleboel calorieën tegenaan, want die fiets je er later toch weer af. We denken iedere dag aan jullie en wensen jullie allebei veel sterkte en positiviteit voor de rest van de chemo en nu maar weer lekker gezond en sterk worden. Broodje met dikke laag pindakaas met suiker gaat er wel in denk ik zo :-)

    Warme knuffels van Sabrina en Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Michel en Marleen,

    Goed dat Michel weer trek heeft in lekkere dingen en wel met calorien.

    Het douchen kan ik wel begrijpen. Ik heb al van jongs af aan altijd zomaar een half uur onder de warme douche kunnen staan om zo lekker wakker te worden. Een uur zitten moet ik misschien ook eens proberen.

    Het gaat jullie goed en nog een prettig weekend gewenst namens Henny, Roel, Sharon, Ad en de rest van het team.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hee Mies!

    Goed om te lezen dat je weer (lekkere) trek hebt. Even lekker aansterken. Voor je het weet begin je al weer aan sporten te denken :-) Ga zo door, gaat onwijs goed!

    Jurre & Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi zo,

    Maak jullie maar sterk voor kuur chemo nummer 2, dat kost jullie genoeg energie. Nu even rust en veel lekkers en samen zijn. Als ik nog een tip mag geven. Ik ken en erg goed paardenmiddel om op te knappen. Ik smeer het mijn kraamvrouwkes ook altijd aan en die zie ik ervan opknappen in een weekje tijd. Het heet FLORADIX en is te koop bij reformwinkels. Het is een kruidendrankje met veel vitamine's en vooral veel ijzer. Kijk maar of jullie wat hebben aan deze tip. Het wordt ook vaak geadviseerd voor mensen na een operatie om aan te streken. Verder blijft de topper er geweldig uitzien, maar dat kan ook niet anders met de goede zorgen en het medeleven van iedereen. Ga zo door luitjes en als het effe kan en Michel voelt zich er goed genoeg voor dan willen we jullie even een bezoekje komen brengen om jullie persoonlijk sterkte te komen wensen voor de volgende chemo.

    Eet vooral smakelijk,

    Liefs Angelique en Winfred XX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. gewoon ff een dikke kus uit noordwijkerhout! X

    BeantwoordenVerwijderen