maandag 25 januari 2010

Uitgelubberde sokken en voetmassage

Pfff Michel ligt alweer 18 dagen in het ziekenhuis, waarvan 5 dagen op Intensive Care. Een maand geleden wisten we nog van niks en leek alles zo normaal.

Vanmorgen ging het weer iets beter met Michel. Hij bewoog zijn armen weer en dronk zelf. De nierdialyse is er af en ook dat gaat goed. Wel had hij s nachts last gehad van buikkrampen. een heel klein beetje ontlasting luchtte mega op. (wie het kleine niet eert:))

Toen ik s middags terug kwam moest ik even wachten. Er werd een buikecho gemaakt om zeker te weten dat zijn darmen ok zijn. De contastvloeistof was door het hele darmstelsel gegaan en dat is goed nieuws. De pijn in zijn buik komt doordat zijn darmen weer op zijn plaats komen en weer gaan werken nadat zijn buik zoveel vocht is kwijt geraakt.

Hij kreeg het ontzettend warm vanmiddag. Hij was zo rood als een kreeft. Met koude washandjes en coldpacks was dat na een tijdje gelukkig minder.

Een vast ritueel is dat ik Michel zijn voeten masseer met Gewohl creme. Dat is dan op de hele afdeling te ruiken maar de meeste mensen vinden dat wel lekker (weer eens iets anders dan dat ziekenhuisluchtje). Ik hoor het graag wanneer iemand verstand heeft van voetreflexmassage en me tips kan geven hoe en welke delen van zijn voet ik extra aandacht kan geven om: gif uit zijn lijf te krijgen en de krampen in zijn buik te verminderen.

Doordat Michel zijn voeten zo ontzettend dik zijn past hij bijna geen sokken meer. Laat dat nou net het enige aan kleding zijn wat hij nog aan wil. Goede nieuws is dat ik bij de fietsvrienden van Mies een hele tas met uitgelubberde sokken heb gescoord. Voorlopig kunnen we dus weer vooruit.

8 opmerkingen:

  1. Lieve Marleen,

    We sturen je vele positieve sterke vibraties vanuit het verre zuiden. Heb hellas geen tips van hoe je het beste kan masseren... Maar zijn blij te horen dat de darmen weer terug op hun plaats zijn en weer gaan werken.

    Een dikke knuffel en op naar weer een beter dag morgen!!!

    Aisha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. maarten en marion25 januari 2010 om 19:34

    Hee Marleentje was goed je te horen. Nu jij ook ff uitpuffen van het heftige weekend..
    Jullie doen het super samen! Ik zat te denken: hoe lang gaan we wel niet feestvieren als dit allemaal achter de rug is? De rest van ons leven!
    Weet je nog Maarten's tuinfeest? Ik kijk nu al uit naar dat van Mies!
    Dikke X voor jullie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rotgeschrokken
    Hoi Michel,
    Nu even kappen met die slechte berichtgeving !!! We schrikken ons keer op keer rot en dat zijn we niet van je gewend.
    Ik ben niet zo van geschiedenis maar de foto is genomen in Ur en zoals je weet is daar de mensheid 'van start gegaan'.
    Van Marleen heb ik begrepen dat jij nu ook van start bent gegaan en dat achterom kijken nu geen zin heeft. Ik ben er van overtuigd dat jij deze wedstrijd gaat winnen en je niet door zo'n (kanker)explosief uit het veld laat slaan.
    Ik spreek met je af dat als ik terug ben uit die zandbak we sportief ongelooflijk uit ons dak gaan en jij dan wel zonder zuurstof anders heb je al een voorsprong.
    Michel en Marleen, allebei heel veel energie en liefde toegewenst.
    We spreken elkaar snel, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Mies,Marleen,

    Heel veel liefs, kracht en positieve gedachten voor jullie....

    Mies, ik spreek je snel !!

    xxxx
    Ilonka

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Mies en Marleen,
    Net terug van weekendje ski en gelukkig weer positieve berichten. De extra sporen hebben geholpen.
    He maatje, nu weer snel bergopwaarts. Of liever 'stoempen' tegen de wind en tempo verhogen, dat is meer je favoriete onderdeel.
    Heel veel sterkte,
    Jack, Sandra, Jens en Ward

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hadie Mies en marleen,
    De groeten van Patricia en José, die kwam ik vanavond tegen op de ijsbaan, en schrokken zich natuurlijk kapot mijn berichtgeving over de Mies. Ze zullen nog wel een kaartje sturen, maar ik moest je in ieder geval alvast het allerbeste wensen Mies. Ook moet je de beterschapswensen en de groeten hebben van Pieter den Dunnen en van Arie.
    Wat die sokken betreft: daar zal ik jullie niet mee kunnen helpen, want zelfs als ze uitgelubberd zijn, zullen die van mij nog te klein zijn voor de Mies...haha...,
    Maar een voetmassage kan ik altijd verzorgen, dus bij deze mijn aanbod...
    Groeten Ries

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He maatje,
    Gelukkig weer iets beter met je vandaag. Hou die lijn vast kerel. Zojuist het ijs van de alternatieve elfsteden gezien. Is niets voor ons. Glad, zwart en soepel. Zwaar ijs met hindernissen en een paar keer vallen en opstaan afgesloten met een fantstische finish is meer iets voor jou. Je fiets is donderdag klaar. Jeroen wist niet hoe snel hij een nieuwe brug voor je moest fixen. Zorg maar voor wat meer scheuren zometeen. Grtn, Onno

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste Michel en Marleen,

    Goed man dat het telkens weer vooruit gaat. Met die uitgelubberde sokken kunnen wij je niet helpen. Voor wat betreft de tips over de voetmassage, die mag je altijd naar me doorsturen. Lijkt me ook wel wat.

    Het gaat jullie goed en ja het is nog steeds onwaarschijnlijk snel gegaan. Hopen we dat het herstel ook zo snel mag komen.

    Veel liefs en sterkte namens Roel, Sharon, Henny, Ad en de rest van het team.

    BeantwoordenVerwijderen