zondag 30 mei 2010

verdrietig maar mooi

Vanmorgen kreeg Mies een enorme pijnaanval. Deze pijnen kan hij echt niet meer aan. Daarom werd het pijnstillerschema aangepast en heeft Mies er een morfinepleister bij.

Daarna werd Mies heel helder en kregen we een heel mooi gesprek dat voor mij voelde als een afscheidskadootje. We hadden zelfs lol om onze standaard grapjes en hij was weer mijn ondeugende Mies. Je voelt dat het gaat aflopen.

Vandaag kregen we veel bezoek, erg emotioneel allemaal maar ook erg mooi. Het einde nadert denken we maar je weet het nooit met de Mies. Misschien mag hij morgen naar huis met thuiszorg. De bestraling laten we denk ik niet doorgaan.

Ik heb er vrede mee en ben erg rustig. In ons gesprek vanmorgen was Mies ook rustig en was hij ook niet meer bang om dood te gaan. Nu ligt hij constant in een half slaapstand maar als hij antwoord geeft dan klopt het wel en hij herkent mensen ook nog goed.

50 opmerkingen:

  1. Ik volg al vanaf het begin jullie blog. Wat er de laatste paar dagen gebeurd heeft me geraakt. Ik wens jullie alle sterkte van de wereld en ik weet niet beter dat Michel een positief mens is en dat hij dus daar ook altijd positief zal blijven kijken.
    Groeten,
    Martijn de Ruijter (fokker)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Marleen & Michel,
    Dit lezend weet ik niet wat ik moet schrijven. Heel veel sterkte. Geniet van alle momenten die jullie nog samen hebben. Ik hoop natuurlijk dat het er nog heel veel mogen zijn.
    Heel veel liefs.
    Ellis & Patrick xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. .....Stilte......

    en samenzijn.....

    en aanvaarden.........


    Cecile

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Michel en Marloes,

    heel veel sterkte!

    Liefs
    Marc

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Michel en Marleen
    Met tranen in mijn ogen lees ik jullie bericht!
    Geen woorden voor..we hopen nog op een wonder voor jullie.
    Geef Mies een dikke knuffel van mij.

    Liefs van Ons

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Mies & Marleen,

    In gedachten steeds bij jullie, geen woorden voor wat jullie doormaken. Heel veel sterkte.

    Liefs, Irene & Eric

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Michel en Marleen,

    Ik wens jullie heel veel sterkte in deze moeilijke tijd..... Ik heb er geen woorden voor...Geniet van het samenzijn.

    Liefs Gerard en Trudy Koenen (ex-Fokkeriaan)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve michel en Marleen,

    Wat verschrikkelijk om dit te lezen. We denken aan jullie en leven uiteraard met jullie mee.

    Vorige week nog een sms van Michel, "het gaat wel weer een beetje"..... en nu dit pff....

    Heel veel liefs van Tony en Danielle
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Mies en Marleen, Wat een emotioneel bericht vreselijk voor Mies en jou zeg.

    We leven met jullie mee en bidden voor jullie allebei.

    Geniet intens van jullie samen zijn en een hele dikke kus liefs Ed en Ien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. michel en Marleen

    Wij kijken ook met grote regelmaat op jullie blog ,en pfff ..woorden schieten echt te kort
    wij wensen jullie heel veel sterkte
    heel veel liefs kees corina en Senna (etten leur )

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Marleen,
    Ik ben 3 dagen weggeweest, en nu dit..
    Meisje, heel veel sterkte, geniet van elkaar !
    Miracles happen !
    Ik vind het heel sterk dat je iedereen op de hoogte houdt. Leef met jullie mee.
    Dikke zoen,
    Lieve

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieverds, hier past bij ons alleen stilte. We zijn in gedachten heel dicht bij jullie. Heel veel liefs en sterkte......
    Marie-Jose en Eric

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Michel en Marleen,

    Ook wij weten niet wat we zien.....
    Hopelijk hebben jullie nog tijd om elkaar te zegen wat je nog zou willen zeggen...

    Heel veel sterkte

    Paul en Syvia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geen woorden ....
    Enorm veel sterkte en liefs
    Henk en Geertje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Sterkte en een hele dikke knuffel voor jullie allebei.

    Jurre en Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb geen grote woorden maar hoop dat een klein gebaar volstaat en hoop dat tranen het verdriet verdunt.

    Sterkte
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieverds ik typ dit met de tranen in mijn ogen.
    Vind het verschrikkelijk voor jullie!!
    Had altijd de moed dat Mies het zou winnen.
    Zijn zwaarste wedstrijd.
    Wel goed om te horen dat Mies niet bang is om dood te gaan en dat hij morfinepleisters krijgt.
    Beter suf, zonder pijn.
    Ik denk elke dag aan jullie.
    Een kus voor jullie en heel veel sterkte.
    Rob en Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik wens jullie nog de allermooiste momenten met elkaar.
    Voor beiden, een diepe buiging.

    Ed

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Allerliefste lieverds,
    Wat een drama. Iedere keer een lichtpuntje en iedere keer weer een teruggang. We zijn er kapot van. Positieve gedachtes sturen wij vanuit Barendrecht richting jullie en blijven hopen voor jullie op betere tijden. Heel veel liefde, sterkte, kracht en tijd voor elkaar gewenst.

    Wij denken aan jullie .......

    Emiel en Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Mies en Marleen,
    Hoe oneerlijk is deze strijd...
    De vraag is dan ook niet zozeer "waarom juist Mies?" maar veel meer "waarom zou ik niet de volgende kunnen zijn...?"
    Lieve mensen; pluk de dag en geniet van elkaar zolang het je nog gegevens is!
    Ontzettend veel sterkte voor jullie beiden.

    Wilko en Elselies

    P.S. Mies, ook al kan je "your part of the deal" niet inwilligen....YOU ARE MY HERO!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. .. ik weet na 20 minuten naar dit scherm te staren en het bericht steeds opnieuw te lezen niet wat ik moet typen... Michel, Marleen blijf bij elkaar, houd elkaar vast.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Edwin van Ierland (Amice & ex-KLu)30 mei 2010 om 23:05

    Lieve Michel,
    Verdriet als ik dit lees. Oneerlijk. Veel sterkte voor jou en marleen.
    Edwin van Ierland

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lieve mensen...
    Marleen, wil je Michel ons diepste respect overbrengen? Ook voor jou, Marleen. Geniet van deze momenten, houd elkaar vast.
    Lieve warme groeten van de Amice leden.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieve Marleen,
    Ik word zo ontzettend verdrietig van de blog vandaag.....
    Ik heb van Mies het boekje "een hart onder de riem" gekregen en daar staan mooie teksten in die veel troost bieden. In de afgelopen maanden heeft het voor mij gevoeld alsof Mies "HET onbewust/bewust wist".
    Dat was voor mij heel moeilijk, want dit wil je niet meemaken of ervaren of wat dan ook....
    Ik geef je graag een keer het boekje....
    Sterke lieve Marleen en ik blijf hopen dat er toch een ommekeer komt, maar het leven wil niet altijd wat wij willen....
    Dikke knuffel van mij...
    XXX Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoe triest is het om dit te lezen. Maar ook zo knap als je ziet hoe jullie ermee omgaan. Hier kunnen wij alleen maar een diepe buiging voor maken.
    Marijn & Henk xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lieve Michel en Marleen,
    We zijn er helemaal stil van, kunnen jullie alleen maar veel sterkte toewensen. In gedachten zijn we bij jullie! Veel liefs Ad en Toos

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hebben hier geen woorden meer voor, we bidden voor jullie.
    veel liefs en sterkte toegewenst.
    Als we ook maar iets kunnen betekenen laat het weten.

    Qscar & Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  28. hier zijn geen woorden meer voor, we bidden voor jullie veel liefs en sterkte toegewenst.

    Oscar & Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mies en Marleen


    Heb er geen woorden voor.
    Heel veel sterkte samen

    Gerard en Christiene

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lieve lieve Michel en Marleen,
    We zijn ontzettend verdrietig om te lezen dat het einde voor Mies nadert. We hebben altijd geloofd dat jullie samen deze strijd zouden winnen! Jullie liefde voor elkaar is bigger than life en wij hebben veel respect voor Michel en voor jou Marleen hoe jullie deze oneerlijke wedstrijd beleven.
    Wij hopen dat jullie samen nog mooie momenten zullen hebben met familie en vrienden.
    Heel veel liefs en jullie zijn bij ons in onze gedachten....Monique&Marcel

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hallo lieverds,

    5 Maanden knokken, overleven, diep vallen en als een beer zo sterk er weer bovenop komen.. Meevallers en tegenslagen volgen elkaar op. Zoals al zo vaak genoemd, en heel erg terecht, in de vele reacties: RESPECT!
    Maar wat overheerst is kwaadheid (waarom moet jullie dit overkomen/waarom Mies??) en erg veel verdriet; want we willen deze fantastische kerel, vriend en "grote broer" absoluut nog niet missen! Bah, wat zit deze wereld soms oneerlijk in elkaar.

    De manier waarop dit alles gebeurt is als in een film: soms onwerkelijk en onvoorstelbaar dat zulke fijne mensen als jullie dit moeten ondergaan.
    Maar de manier waarop jij, Marleen, hem begeleidt is fantastisch. Erg mooi ook dat jullie een fijn en helder gesprek hebben gehad gisteren. Die kan toegevoegd worden aan alle super momenten die jullie samen altijd hebben.

    Een soort van berusting in de situatie op dit moment is onoverkomelijk lijkt me en ik kan alleen maar zeggen: Geniet van elke seconde samen, maar...: Ik hoop van harte alsnog op een wonderbaarlijke genezing, want zoals je al schreef: "Met De Mies weet je het maar nooit!".

    Dikke knuffel,
    John v Dijk

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Geen woorden voor.

    Heel veel sterkte en gebruik de kostbare tijd samen. Het is zoals Mies zei in het leven gaat het om genieten, liefde en vriendschap. En daar is bij jullie gelukkig niets te kort aan.

    Sterkte

    Leon

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dit is het einde dacht de rups.....maar de mensen zagen een vlinder.

    Hoop en kracht

    Carolien
    ( Veghel )

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik weet niet wat ik schrijven moet..... Geniet van de momenten die jullie nog met elkaar hebben en heel veel sterkte. We zijn in gedachten bij jullie.

    Liefs, Tom & Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ongelooflijk, misschien tegen beter weten in maar ik hoop op een wonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. dikke knuffels en kus van mij voor twee hele mooie mensen.. verdrietig.. sterkte. xx Daan

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Lieve Marleen en Michel,

    Veel respect voor hoe jullie beide de afgelopen maanden en vooral nu er instaan.

    Geniet van elkaar en ben samen met elkaar.

    Er brandt dagelijks een kaarsje voor jullie.

    Jan en Gerry Wijdemans

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Woorden schieten te kort maar in gedachten bij jullie....

    Heel veel liefs en knuffels voor jullie beide,
    Gerto&Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Eb

    Ik trek mij terug en wacht.
    Dit is de tijd die niet verloren gaat:
    Iedere minuut zet zich in toekomst om.
    Ik ben een oceaan van wachten,
    waterdun omhuld door 't ogenblik.
    Zuigende eb van het gemoed,
    dat de minuten telt en dat de vloed
    diep in zijn duisternis bereidt.
    Er is geen tijd. Of is er niets dan tijd?

    (Maria Vasalis)

    Liefs,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Soms zeg je te veel, soms te weinig......maar nu....zijn er geen woorden....
    Lieverds, koester de momenten samen.

    Dikke kus,
    Fred en Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Geen woorden...

    Ik hoor graag (als je dit leest) of jullie straks thuis zijn of in welk ziekenhuis. Ik kom graag even langs.
    xx
    Suus

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Elke dag bang om het blog te lezen...alsjeblieft, niet een nog slechter bericht. Dan lezen we dit en schieten vol met een verslagen en boos gevoel. Nee, niet De Mies!!! We blijven hoop houden, misschien tegen beter weten in. We zijn dankbaar dat jullie zo'n mooi gesprek hebben gehad en hopen dat jullie nog zo ontzettend veel mooie momenten samen hebben. Lieverds, heel heel veel sterkte. Liefs, Arno en Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Lieve Mies en Marleen,

    Met verslagenheid en tranen heb ik het gelezen. Enorm veel respect voor de liefde, kracht en moed die jullie samen delen.

    Heel veel sterkte en geniet van het samenzijn,
    Dikke zoen,
    Annemiek Somers

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Nicolette en Jos Dijkgraaf31 mei 2010 om 12:46

    Vandaag een telefoontje gehad met dit vreselijke nieuws over jullie situatie.

    Lieve Mies en Marleen, weet dat we nu constant met onze gedachten bij jullie zijn, met tranen in onze ogen zitten we nu het hele verhaal te lezen, het leven is zoooo oneerlijk.

    Vanuit Rijswijk heel veel sterkte en kracht gewenst, we denken aan jullie !

    Nicolette en Jos

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Ik hoorde helaas pas veel te laat dat Michel zo ziek was. Jullie blog volgende leek het allemaal de goede kant uit te gaan maar helaas slecht nieuws de laatste dagen. Ik wens jullie heel veel sterkte. Ik leef met jullie me....

    Dave de Zwart.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Lieve Michel en Marleen
    Diep geschokt over het leed dat jullie overkomt en ontroerd door de liefde die er tussen jullie is. Heel veel sterkte toegewenst
    Gerard

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Hey Marleen,
    Jullie blog altijd gelezen, iedere dag
    wel een ge-smst, maar nooit geschreven.
    Nu voel ik, dat ik moet schrijven
    en niet meer anoniem moet blijven.
    Michel was voor mij een voorbeeld hoe een mens zou moeten zijn
    en jij Marleen hoe een vrouw zou moeten zijn.
    Een steun door dik en dun!!!!
    X
    Jan Leidschendam

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Verbaasd, onbegrip, waardering voor jullie openheid en strijdlust, een voorbeeld van vechtlust, maar vooral verdrietig.

    Sommige wedstrijden kun je gewoon niet winnen omdat de tegenstander eenvoudigweg te sterk is.

    Michel en Marleen we wensen jullie heel veel sterkte en hopen dat jullie genieten van elk moment dat jullie nog samen zijn.

    Michel we zullen je missen.

    Jos en Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Michel en Marleen,
    Woorden schieten mij tekort maar het medeleven is ontzettend groot. Geniet van elk mmoment die jullie samen nog hebben. Je vraagt jezelf wel eens af: "Wat is een mensenleven waard?" Ik ben er van overtuigd: een mensenleven is heel heel heel veel waard. Pakt het en geniet ervan.

    Hel veel sterkte en alle geluk!
    Carina (ex-collega Fokker)

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Lieve Marleen,

    Ik durf bijna niet te gaan slapen...lieve schat...ik wens je zo ontzettend veel sterkte en hoop en bid dat dit allemaal niet waar is.

    heel heel veel sterkte en nog een hele rustige en vredige nacht toegewenst samen met Mies.

    xxx Madeleine

    BeantwoordenVerwijderen