maandag 31 mei 2010

Hemelen

Vannacht was Mies rustig. Ik heb het licht aangehouden en heb steeds zijn transpiratie van zijn hoofd geveegd. Ik durfde het licht niet uit te doen omdat ik nu toch op het ergste ben voorbereid. Mies kan nu ieder moment gaan hemelen.

Vandaag een hectische dag. Toch wel wat druk uitgeoefend om Mies zo snel mogelijk naar huis te krijgen. Om 12.00 uur kwam de ambulance ons halen. Nu ligt Mies thuis in de woonkamer. Heel relaxed.

Hij is nauwelijks meer bij bewustzijn maar heeft in ieder geval geen pijn meer. Iedere 6 uur wordt zijn slaapmiddel verdubbeld. Onze overbuurman die vroeger onze huisarts was komt de dosering steeds aanpassen. Daarnaast hebben we ook weer thuishulp. Om Mies te wassen en we kunnen bellen wanneer het nodig is.

Ik merk nu dat 1,5 week nauwelijks slapen me op gaat breken. Gelukkig zijn er veel ontzettend lieve vrienden die me niet alleen laten en die nu bij Mies komen zitten in de nacht en heel goed voor me zorgen. Dat geeft me veel rust. Er moet straks veel geregeld worden.

We hebben afscheid genomen, alles is gezegd wat gezegd moest worden en ik heb er vrede mee. Ik hoop maar zo dat hij nu snel gaat hemelen want dit is geen leven meer. De minimale reacties van Mies zijn zo ontzettend lief.

55 opmerkingen:

  1. Tjonge...wat heftig! Ik ben er stil van...
    Sterkte Marleen!!
    Fijn dat je zoveel vrienden om je heen hebt!Groeten Jan P.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geef Mies nog een dikke knuffel, we blijven aan hem denken en leven intens met jullie mee, ook al is dat op afstand.

    Liefs,
    Irene & Eric

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Marleen en Michel, nooit verwacht dat dit moment zou komen. Begrijpen er niets van. We leven intens met jullie mee. Heel veel sterkte en liefde toegewenst......

    xxx Marie-José en Eric

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Michel en Marleen.
    Als leven lijden wordt,is het geen leven meer.
    Wij leven van afstand ontzettend met jullie mee,en wat fijn dat je dit met jullie vrienden kunnen delen en dat zij goed voor jou en jullie zorgen.
    Ik heb mega bewondering en respect voor jullie allebei!Verdriet heb ik ook,omdat een byzonder mens deze wereld gaat verlaten.
    Hou je taai....Liefs van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Marleen en Michel,
    ik heb sinds lang vandaag een keer naar jullie blog gekeken en ben er helemaal stil van. Ik wens jullie van harte heel veel sterkte en kracht! Sabine Flake

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Mies en Marleen,

    Onwerkelijk...hoe kan het ineens zo snel gaan... ik blijf hopen op een wonder. Op de 1 procent die bij de geboorte van Michel volgens de blog ook voldoende is gebleken. Geniet van jullie momenten samen. Heel veel sterkte.

    Liefs Jeroen en Jennifer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mies & Marleen,

    Helaas lezen wij dat Mies zijn zwaarste wedstrijd gaat verliezen. Dat is ontzettend moeilijk als je zo'n vechter bent als Mies. Alle bewondering hoe jullie daar mee om gaan, het toont hoe bijzonder jullie zijn.
    Wij wensen jullie heel veel sterkte en geniet nog zoveel mogelijk van elkaar zolang het nog kan! Dikke knuffel van ons voor jullie allebei.

    Suus & Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel veel sterkte schat.
    We leven met jullie mee.
    Hij is een mooie vent en zo blijft hij in onze gedachten.
    Jammer dat alle chemo's niet geholpen hebben.
    Goed dat je zoveel vrienden hebt die je bijstaan.
    En die s'nachts waken bij hem, zodat jij je rust kan nemen.
    Je zult een drukke tijd krijgen lieverd.
    Heel veel sterkte en we zijn in gedachten bij jullie.
    Heel veeel liefs van Rob en Gerda.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Michel en Marleen,

    Lange tijd hebben we gedacht dat Michel de strijd zou winnen, ondanks de terugkerende tegenvallers en terugslag. Helaas mag het niet zo zijn. Heel veel sterkte en onze gedachten gaan uit naar jullie.

    Jan en Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. blij dat je er vrede mee hebt kunnen vinden, laat het lijden inderdaad zo snel mogelijk voorbij zijn. Hij heeft genoeg geleden en gegeven, laat hem nu rust vinden.

    Heel veel sterkte en we zijn in gedachten bij jullie.

    groeten

    Oscar & Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Marleen,
    Ik heb alleen maar bewondering die ik met je wil delen en ik ben verdrietig....
    De bewondering ligt in de enorme strijdlust, de verzorging voor Mies met al die positieve energie die je rond zijn plekje in huis hebt gebouwd waar hij zich geliefd en veilig kon voelen tussen al die herinneringen en foto's.
    Je straalt kracht uit!!!
    En ineens komt het moment dat je hem los moet laten en ook daarin geef je hem alle rust, zorg en steun. Heel veel sterkte voor jullie beiden.... Ik heb in het boekje "Hart onder de riem" van Mies gekeken naar een tekst, maar de troost die het moet bieden is niet voor nu.
    Nogmaals sterkte....
    XXX Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Michel & Marleen
    Gisteren hoorde ik het vreselijke bericht, dat Michel (mijn neef) gegrepen is door deze vreselijke ziekte. Ik heb jullie blog met bewondering gelezen.Wat een sterk koppel!! Marleen, ik wens jou vooral heel veel kracht en sterkte. Heftig allemaal. Groet Christianne Smit

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Marleen,

    Het blijft heftig en ongelovelijk allemaal. We hebben heel veel bewondering en respect voor hoe je er bent voor die geweldige man.
    We zijn in gedachten steeds bij jullie.
    Nogmaals heel veel sterkte.
    Alle liefs,
    Jurre en Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit doet me veel pijn.
    Ik ga je missen man.
    Marleen, zo moedig en zo sterk, diep respect voor jou.
    Geniet nog van de tijd die jullie samen rest.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Marleen,

    Wat een ramp, Lenie wees me op je blog. We wisten dat het slecht ging maar niet zo slecht. Wat een kracht en wat een moed en wat is het snel gegaan. Je mag supertrots zijn op die kanjer, heel veel moed en sterkte de komende periode. Irene en Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Marleen,

    We zijn er kapot van, een zo dierbare te gaan verliezen. De "mies", sportman in hart en nieren, de man die altijd positief is, de man die een groep kon bewegen met een dosis enthousiasme zoals niemand die kent, de man die altijd voor je klaar staat als je hem nodig hebt, de man die een voorbeeld is en zal zijn voor velen, de man die we nooit kunnen en zullen vergeten. "De mies", de "alfa mies", waar ik veel mee hebben gelachen, maar ook gehuild, waar ik ontzettend veel respect voor heb. Hilco

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Woorden schieten tekort...

    Ik schrijf dit met tranen in de ogen. Jullie hebben gevochten wat je kon. Deze vijand was helaas niet te verslaan. Enorm veel sterkte toegewenst...

    Robin van der Ha

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Marleen en Michel,

    Hemelen.....lijkt zo'n lief woord, maar in werkelijkheid is het wreed, gemeen en oneerlijk.
    Wat hebben jullie (want ook jij hebt een hele strijd gestreden) toch veel mee moeten maken, en nu dit!
    Stiekem dachten we "ach Mies is zó sterk, die overwint alles"
    Maar helaas......

    Heel veel sterkte!
    Liefs Erwin en Natasja van den Berg

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Sterkte Marleen en Mies, geniet van de laatste momenten samen. Jullie zijn een topkoppel. Wat een kracht en liefde samen. Knuffel xx jet en jw

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Sterkte voor jullie samen. Heel veel respect voor de manier waarop de strijd is gestreden. Voor de liefde zoals de uitgestraald is en nog steeds heel innig aanwezig is. Diepe, diepe buiging.

    Sterkte.

    Erik & Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Michel en Marleen,

    Ik vond het heel erg fijn jullie vandaag even te zien. Ik ben er stil van. Mijn respect voor jullie is alleen maar groter geworden. Lieve Mies, een goede reis..

    xxx Suus

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lieve Marleen,

    Wat ben jij een kanjer en Michel ook. Ik vind het zo ontzettend knap waar je de kracht keer op keer vandaan haalt. De liefde van je leven los te moeten laten, dat is iets dat je niet wilt en zeker niet als hij nog zo jong is. Je kunt trots zijn op alles wat je voor hem doet, nog kan doen en hebt gedaan. Geniet hier nog van. Het moment dat je hem los moet laten, komt helaas veel te vroeg heel dichtbij en altijd onverwachts. Om hem zo te moeten zien lijden is niet eerlijk en daarom is het goed dat je er vrede mee hebt, hoe moeilijk dat ook is. Michel heeft gestreden maar helaas is deze oneerlijke ziekte weer de winnaar.
    Heel veel sterkte en ik denk aan jullie.
    Liefs Ellis

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jullie zijn als koppel zeer inspirerend geweest en nog...Wat een harde wereld! Mies is de man van energie en sprankeling, en dat zal hij altijd blijven...

    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieve Michel en Marleen,
    Geschokt en verbijsterd over de laatste berichten van Michel.
    Heb heel veel respect voor de voor de wijze hoe jullie beiden de srijd tegen deze oneerlijke ziekte hebben opgenomen.
    Michel heeft mij de richting gegeven om succesvol te worden in mijn loopbaan.
    Michel heeft een speciale plek in mijn hart en ben trots op het feit dat ik onder hem heb mogen werken in mijn Fokker tijd.
    Mijn gedachten zijn bij jullie.
    Veel sterkte samen en geniet van de mooie momenten die jullie samen nog resten.
    Liefs,
    Errol Roumimper

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Petje af.... Voor de wijze waarop jullie hiermee omgaan, voor de verwoording van wat jullie meemaken.
    Bedankt dat jullie ons hiervan deel laten uitmaken....

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lieve Marleen en Mies,
    Wij zijn er helemaal stil van. Verbijsterd dat het nu opeens zo loopt. Wij zijn er erg verdrietig van; voor jou en voor Mies. Wat een vreselijke strijd, wat een gevecht en wat een sterk stel. Wij lijken op afstand, maar zijn (letterlijk) dichtbij. Dus als we iets, maar dan ook iets voor jou/jullie kunnen betekenen: altijd.
    Liefs en heel veel sterkte, Bianca en Alwin xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ..........
    x ylva en martijn

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lieve Michel en Marleen,
    dagelijks de ontwikkelingen op de voet gevolgd met veelal hoopgevende berichteinden.
    Triest dat het ondanks de door jullie beiden heftig gevoerde strijd niet goed gaat aflopen.
    De gedachten gaan vaak terug naar de prachtige tijd samen met Michel in Cambodja en jullie bruiloft waar wij als gast mochten zijn met het befaamde Apsara-dansje; het gaat er niet meer van komen.
    Veel sterkte toegewenst.
    Theo en Els

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lieve Mies en Marleen...

    Verbijsterd, verdriet en ongeloof, Hij kan deze vreselijke strijd tegen die******** ziekte niet winnen. Mijn complimenten voor jou Marleen. Ik maak dit in mijn werk (spijtig genoeg) te vaak mee, maar een stel zoals jullie...... Nee zoals jullie maak ik niet mee.

    Ik heb het op een afstand gevolgd, maar voelde me door jouw manier van schrijven heel betrokken en dichtbij.

    Lieve Mies en Marleen nog heel veel sterkte toegewenst.

    Lief Ed en Ien x

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mies en Marleen,
    Wat vreselijk wat jullie is overkomen. Wij hebben er geen worden voor. Fijn dat jullie een goed afscheidsgesprek hebben gehad en dat jij, Marleen, er nu ook vrede mee hebt dat het zo niet verder kan.
    Wij wensen jullie veel sterkte de komende uren, dagen.
    Annemiek en Cock

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Marleen,

    Dit kan niet waar zijn! Ik ben sprakeloos....

    Madeleine

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mies....je hebt voor altijd een speciaal plekje in mijn hart.
    Marleen... je bent de meest fantastische vrouw die Mies maar kan wensen.
    Ik bid vurig dat het einde nog lang niet in zicht is.

    xxx Madeleine

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Marleen,
    Wij dachten dit gaat Michcel wel winnen.
    Maar jammer genoeg wint iemand anders.
    Woorden schieten tekort.
    Heel veel sterkte de komende uren,dagen

    John en Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Lieve Marleen, lieve Mies,

    Ik werd net gebeld door Jennifer dat het in de afgelopen paar dagen bergafwaarts ging. Met tranen in mijn ogen heb ik de laatste twee berichten gelezen. Lieve allebei, geniet van de momenten die jullie nog samen hebben. Van wat ik altijd heb gehoord hebben jullie een prachtig leven samen, met ontzettend veel liefde. Marleen, geef Mies een dikke knuffel van me. Ik zou hem graag nog bedanken voor alles wat hij voor me heeft gedaan, mede dankzij zijn steun in moeilijke tijden ben ik wie ik nu ben. Heel veel sterkte, ik denk aan jullie!

    Liefs,
    Mélanie

    BeantwoordenVerwijderen
  35. we leven allemaal erg mee. dit heeft zo`n geweldig iemand toch niet verdiend.
    lieve michel bedankt voor alles wat je voor ons hebt gedaan we zullen je nooit vergeten.

    -xxx- Ruby

    BeantwoordenVerwijderen
  36. lieve michel ik weet niet goed wat ik moet zeggen maar ik zal je heel erg missen

    groetjes Rick

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Lieve Marleen,

    Ik heb jullie blog met een lach en een traan gevolgd. Optimisme en realisme gingen wonderbaarlijk hand in hand. Ik bewonder de manier waarop je Michels ziekte hebt verwoord en meer nog de liefde voor elkaar die eruit spreekt. Wil jullie alle sterkte wensen de komende uren, in gedachten ben ik bij jullie.

    Liefs,
    Carel

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hé Mies,

    Grote vriend!!!
    Vriend van iedereen!!!...,
    ..want jeetje man, wat heb jij een geweldig mooie schare van positieve en lieve mensen in jouw fanclub en publiek verzameld!!!

    Tjaah....
    Niemand kende het routeplan van deze wedstrijd...
    ...Maar zo als het zich nu laat aanzien is de finish niet in Parijs....
    ...maar op een plek waar ik voorlopig nog niet kan of wil zijn....
    ...Wel een plek die naar mijn overtuiging heel erg mooi is..., ...een fantastische finishplaats!, ... met zeker en vast ook fantastisch publiek!...

    Lieve Mies,
    Ik wens jou een formitastische finish van jouw wedstrijd toe!!!

    Liefs Ries

    BeantwoordenVerwijderen
  39. lieve marleen en mies

    we hebben jullie de laatste maanden gevolgd op jullie prachtige blog ..leefden met jullie mee hoopten met jullie mee ...en hadden stiekem toch de hoop dat mies het zou redden en jullie samen nog meer gelukkige jaren waren gegund ...hebben diepe bewondering hoe jullie de strijd zijn aan en in gegaan en nu toch op moeten geven is zo onwerkelijk ..maar toch zo waar ...zijn er allebei stil van

    heel veel liefs meissie sterke vrouw ouwe reus ......goeie reis xxxx ing en sjaak

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Lieve Marleen,

    Wil je Mies vanavond een hele dikke knuffel van mij geven en zeggen dat ik van hem hou en dat hij een hele grote kanjer is en dat ik hem heel dankbaar ben dat hij me door een moeilijke periode in mijn leven heeft geholpen?
    En als het echt afgelopen is moet hij maar af en toe komen spoken....ik weet dat hij daar niet in gelooft maar ik wel.
    Natuurlijk wil ik niet dat het afgelopen is...maar ik begrijp heel duidelijk dat het einde nadert. Mies...ik zeg alvast gedag...niet omdat ik dat wil maar omdat ik bang ben dat ik er geen kans meer voor krijg.
    bye bye kanjer

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Lieve Michel,

    De volgende keer als we bij De Dijk 'Er is niemand in de stad' horen, zullen onze gedachten naar je uitgaan en drinken we er nog één op je. Dag kanjer.

    Lieve Marleen,

    Wat fijn dat je nog echt afscheid van Michel hebt kunnen nemen; dat zal je veel troost geven. We denken aan je, veel sterkte.

    Liefs, Henk en Gerdie

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Lieve Michel,

    Je hebt goed voor ons gezorgd en je hebt het verdiend dat ze nu goed voor jou zorgen. Heel veel dank voor het goede uit het leven en rust zacht. Bang voor de stilte maar we genieten van de herinneringen.

    Jürgen & Vivian

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Lieve Michel en Marleen,

    Alles gegeven, alles gedaan in deze laatste wedstrijd. Ik was er van overtuigd dat jullie met je positiviteit en kracht zouden overwinnen.
    Michel, bedankt voor alle tips die ik van je heb gekregen, ik ben er sterker door geworden.
    En Marleen, ik vind je een geweldige vrouw en heb er veel respect voor zoals jij samen met Mies hebt gestreden.
    Ook wij denken aan jullie en wensen jullie nog veel liefde.
    Emmy en Marijn

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Lieve Marleen,

    Door jouw liefdevolle woorden, beseffen wij ons dat er geen weg terug meer is...

    Lieve meid, voel je gesterkt in de gedachte dat alle bekende en onbekende blog-volgers een superlange erehaag vormen voor Michel om - zoals jij zo mooi zegt - te hemelen!

    Fly, Mies, fly... !

    Wilko en Elselies

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Lieve Michel en Marleen,
    Tja, wat kun je op zo'n moment nog zeggen. Jullie waren altijd zo positief en daarin sleepten jullie iedereen mee. En dan ineens het bericht dat de strijd toch echt opgegeven moet worden; wat een moedig besluit! Wij hopen dat jullie samen nog een paar heldere en liefdevolle momenten mogen hebben. Veel sterkte en geniet van de momenten die jullie samen nog hebben.

    Jenny en Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hoi Marleen,

    Geef je Michel nog een dikke kus van ons!!!!!!

    Heel veel liefs en houd je taai.

    Gaby en Peter.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Lieve Marleen en Michel,

    Wat een oneerlijke strijd heeft Michel moeten strijden. Ondanks alle kracht, positiviteit en vechtlust mag het niet zo zijn. Als Michel een sterretje aan de hemel zou worden, dan zal hij zeker harder stralen dan de poolster.
    Marleen, wat heb je de strijd meegestreden. Je hebt alles gegeven om het samen aan te kunnen. We hebben enorm bewondering voor de manier waarop je ons allemaal op de hoogte hebt weten te houden. Uit je woorden konden we jullie zien zoals jullie zijn.
    We zullen de komende dagen een kaarsje voor jullie branden. We denken aan jullie.

    Liefs,

    Paul en Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Lieve Marleen,

    Geef je Michel nog een dikke kus van ons!!!

    Heel veel liefs en houd je taai.

    Peter en gaby. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Marleen,
    Veel sterkte !
    Michel gaat naar een plaats zonder pijn.
    Zijn geest blijft bij je, altijd.
    Dikke kus,

    BeantwoordenVerwijderen
  50. oja ps het bericht van 22.07 uur anoniem was van Madeleine
    Dag lieve Mies....ik wil het liefst dat je volhoudt...maar begrijp dat het einde nadert. Kom gauw een keer spoken....dan weet ik dat jij het bent.

    nogmaals...bye bye kanjer. Het leven is niet rechtvaardig zul je begrijpen anders was jij wel 100 geworden. Het is goed zo...er zijn veel mensen die van je houden...geweldig toch...je bent de grootste kanjer die ik ooit heb ontmoet.
    liefs Madeleine

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Lieve kanjer,

    Het bericht van 22:07 uur was van mij, Madeleine.
    Ik begrijp van Marleen dat het einde nabij is. Hoewel niemand afscheid van je wilt nemen...je bent immers veel te jong en hebt nog zoveel te geven...Toch neem ik nu afscheid van je omdat ik bang ben dat ik je niet meer zal zien of spreken.
    Ik wens je een hele goede reis en verwacht zeker dat je nog een keer komt spoken!
    Dikke kus en heel veel liefde van Madeleine

    BeantwoordenVerwijderen
  52. En dan val je stil. Met ongeloof de laatste paar berichtjes gelezen, denkende dit kan toch niet waar zijn... hij zou het vast wel allemaal overwinnen. Totdat je die ene onoverwinnelijke tegenstander tegenkomt.

    Ongelofelijke bewondering voor jullie beiden, hoe jullie dit gevecht samen aan zijn gegaan en tot nu toe hebben doorstaan.
    Rest ons weinig anders dan te zeggen, onze gedachten zijn bij jullie en heel veel sterkte en moed, de komende uren, dagen, weken & maanden.
    Veel liefs, sterkte Frank & Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Michel, ik wens dat je geen pijn meer hebt en dat je in alle rust los kunt laten als het niet anders kan.

    Ron Siewertsen

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Lieve Michel en Marleen,

    Met ontzettend veel bewondering en respect hebben we mee mogen lezen in deze moeilijkste periode van jullie leven. We waren altijd in de positieve verwachting dat Michel het echt wel zou redden en we hem toch snel weer zo vrolijk, enthousiast en vol leven zouden treffen. Een sportman in hart en nieren en dan…… met ongeloof en verdriet hebben we de laatste trieste ontwikkelingen gelezen. Mies, we zullen je missen! Heel veel sterkte en geniet van de laatste momenten samen. Onze gedachten zijn bij jullie. Veel liefs Sonja en Hubert

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Mies &Marleen,

    Ik heb jullie met ontzettend veel bewondering en respect 'gevolgd' via deze blog..
    Via deze weg wil ik jou Marleen, familie, vrienden en andere naasten dan ook veel sterkte en kracht wensen met dit grote verlies!

    Anouk Slagers, dochter Jan Slagers.

    BeantwoordenVerwijderen